lördag 28 september 2013

Sluta med politik. Det tar för mycket tid från mig och barnen.

- Jag måste sluta med politik. Min hustru och mina barn tycker att det tar för mycket tid. Hur många har hört en man säga så? Inte matte i alla fall. Men kvinnor som inte klarar att få in ett aldrig så litet politiskt engagemang i sin vardag har matte mött många under årens lopp och gör det fortfarande. Tänk att vi inte kommit längre. Peter Götell konstaterar i dagens Bohusläning att det bara är medelålders män i den politiska toppen i Uddevalla. Inte så konstigt. Dom har väl någonsin behövt säga: - Ledsen jag kan inte fortsätta med politik. Min fru och mina barn tycker jag är borta för mycket så jag måste lägga av. Jag bara inte orkar ta den striden på hemmafronten. Men 2013 finns det fortfarande kvinnor som säger så. Längre har vi alltså inte kommit med jämställdheten. På 70-talet kändes det som kvinnorna var på rätt väg men idag är matte inte längre lika övertygad. Den fyrbenta blondinen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar